Master - Information Systems - Digital Marketing



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (120 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart august - søknadsfrist 20. april
Varighet: 2 år
Pris: 53.600 pr semester

Vi har master i Information Systems – Digital Marketing Denne mastergraden gir ettertraktet og spesialisert kunnskap innen datadrevet digital markedsføring.

Hva du lærer:
Datadrevet markedsføring baserer seg på informasjon og innsikt og bidrar til bedre og mer effektive markedsføringsaktiviteter. Gjennom denne mastergraden får du oppdatert og ettertraktet kunnskap om hvordan ny teknologi, datainnsamling og analyse kan benyttes til å ta bedre beslutninger og utvikle markedskampanjer som virkelig treffer blink.

Hos oss får du studere fag som:
• Introduction to IS Research
• Digital Consumer Behavior and Consumer Neuroscience
• Ethics, sustainability and society
• Business Intelligence and Dashboards
• Digital Communication and Social Media Marketing

Hva kan du bli?
En mastergrad i Digital Marketing gir deg dybdekunnskaper som er etterspurte både i offentlig, privat og ideell sektor. Med denne mastergraden er du kvalifisert til stillinger som:

• Markedsansvarlig
• Sosiale medier-ansvarlig
• Innholdssjef
• Forretningsutvikler
• Markedsanalytiker

Undervisningsformer:
Du jobber med tema som er helt i forkant innen fagfeltet. Masterprogrammet er forskningsbasert og det er aktive forskere og personer fra næringslivet som foreleser.

Praksis:
I utdanningens tredje og fjerde semester skal du ut å gjøre masteroppgaven. I denne perioden vil det være mulig å bruke deler av tiden i praksis i en bedrift som gir deg mulighet til å knytte teori til praksis, oppleve den faktiske arbeidshverdagen innen ditt fagfelt, samt mulighet til å etablere nettverk eksternt.

Program:
1. semester:
• Introduction to IS Research (MS110)
• Ethics, sustainability and society (MA141)
• Digital Consumer Behavior and Consumer Neuroscience (MD112)
• Digital Marketing (MD113)

2. semester:
• Digital Communication and Social Media Marketing (MD114)
• Research Methods (MS321)
• Business Intelligence and Dashboards (MD221)
• Proposal Development (PDE5100)

3. semester:
• Elective or Exchange 30 ECTS (VALUTV99930M)

4. semester:
• Master Thesis (MS404)

Utveksling i utlandet:
På dette studiet har du muligheten til å søke om utveksling til disse samarbeidspartnerne i utlandet:

Finland:
• Arcada University of Applied Sciences, Helsinki

Storbritannia:
• Kingston University, London
• University of Hertfordshire, Hertfordshire

Sør-Korea:
• Seoul National University of Science and Technology, Seoul

Thailand
• Assumption University

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker Master - Information Systems - Digital Business Systems

Opptakskrav:
For å søke på dette studiet må du ha en bachelorgrad innen informasjonsteknologi, ledelse, salgsledelse, reiseliv, innovasjon, E-business, markedsføring, digital markedsføring, markedskommunikasjon eller PR. Gjennomsnittskarakteren din må være C eller bedre (tilsvarende 2,7 eller bedre).

Du må også skrive et motivasjonsbrev på maks 500 ord på engelsk.

Se studieprogrambeskrivelsen for ytterligere informasjon og anbefalt kompetanse.

Lånekassen:
Studiet kvalifiserer for støtte hos Lånekassen