Vi tilbyr kurs om markedsføring med kunstig intelligens (AI). Kunstig intelligens er i ferd med å endre markedsføring på mange måter, fra segmentering til annonseoptimalisering, og fra innholdsproduksjon til analyse.
Innhold:
I dette kurset får du en oversikt over mulighetene og hvordan de kan tas i bruk og skape lønnsomhet i din virksomhet. Kunstig intelligens revolusjonerer hvordan bedrifter kommer i kontakt med sine kunder på alle ledd i kundereisen. Landskapet skifter fort, og mulighetene og leverandørene er mange! Dette kurset hjelper deg å finne relevante verktøy, og å se hvordan de kan brukes til å gjøre din bedrifts markedsføring mer lønnsom.
Innholdet dekker:
1) Introduksjon til KI i markedsføring:
• Hva er de viktigste mulighetene
• Hva slags type verktøy finnes
• Enkeltstående tjenester vs integrerte plattformer
2) Segmentering og tilpassing:
• Personalisering i sanntid
• Tilpassede innholdsleveranser
• Dynamisk prising
3) Produktivitet og optimalisering:
• Dynamisk annonseplassering og budgivning
• Kampanjeoptimalisering i sosiale medier
• Chatbots og automatisert kundeservice
4) Innholdsmarkedsføring:
• AI-assistert innholdsproduksjon
• KI for Google/søk og sosiale medier
• CRM, direktemarkedsføring og automatisering
5) Innsikt og analyse:
• Trendanalyse og forecasting
• Statistikk, analyse og innsikt
• Datadrevne beslutningsgrunnlag
Ressurser som følger med kurset:
• Elektronisk kursbevis
• Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
• Presentasjon fra kurset
• Liste over nyttige AI-tjenester
Kursleder: Nina Furu
Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital markedsføring og kommunikasjon med KI, som kommer ut i mars 2025. Nina er daglig leder og fagansvarlig i KnowHouse, og holder kurs og foredrag.
Målgruppe for kurset:
Kurset passer for markedssjefer, bedriftsledere, digitale markedsførere, innholdsmarkedsførere, virksomhetseiere og investorer.
Forkunnskaper:
• Ingen krav til forkunnskaper