I løpet av 2,5 timer gir dette digitale kurset deg kunnskapen og verktøyene du trenger for å effektivt håndtere og forbedre likviditeten i din bedrift, spesielt i tider med økonomiske utfordringer.
Hva du lærer
Kurset vil gi deltakerne innsikt og praktiske verktøy for å håndtere og forbedre likviditeten i en bedrift når den står overfor økonomiske utfordringer.
Fordeler med kurset
* Kurset er praktisk bygget opp med mange praktiske eksempler.
* Du får tilgang til grunnleggende maler og verktøy som enkelt kan tas i bruk i egen virksomhet.
Målgruppe
Dette kurset kan være relevant for alle som arbeider med økonomi og regnskap, ledere på ulike nivåer og andre som er involvert i økonomiområdet.
Forkunnskaper
Ingen forkunnskaper kreves til dette kurset.
Kursinnhold
1. Innledning til likviditet
* Hva er likviditet og hvorfor er det viktig?
* Forskjellen mellom likviditet og lønnsomhet.
* Likviditetsutfordringer i utfordrende økonomiske tider.
2. Likviditetsanalyse
* Hvordan måle og vurdere likviditet.
* Likviditetsforhold og nøkkeltall.
* Identifisere likviditetsrisikoer i din virksomhet.
3. Strategier for likviditetshåndtering
* Kortsiktige og langsiktige strategier for å forbedre likviditeten.
* Effektiv kundefordrings- og leverandørgjeldshåndtering.
* Forhandlingsteknikker med leverandører og kreditorer.
4. Krisehåndtering og nødplanlegging
* Utnyttelse av en likviditetskriseprosedyre/plan.
* Viktigheten av å ha en nødplan for likviditet – prognose.
* Kommunikasjon med interessenter i kritiske tider.
5. Spørsmål og svar
* Mulighet for deltakerne å stille spørsmål og få veiledning.
Gratis rådgivning etter avsluttet kurs
I etterkant av kurset tilbyr vi en GRATIS 20-minutters rådgivningssesjon for å hjelpe deg med å starte din reise mot økonomisk suksess.