Lær hvordan du går fra kollega til leder i dette kurset med ekspert Vivi-Ann Hilde.
Innhold:
Dette kurset passer for deg som har rykket opp fra kollega til å bli leder.
For selv om det er fordeler ved å rykke opp internt, for eksempel at du kjenner både bedriften og personer, er det likevel mange utfordringer som kan være vanskelige å håndtere.
Vivi-Ann Hilde har trent og kurset nye ledere i mange år og kjenner godt til hvilke problemstillinger de sliter med.
I kurset vil du få svar på alle de vanligste spørsmålene, for eksempel:
• Hvordan få tillit og respekt hos tidligere kolleger? De ser ikke på meg som en leder.
• Hvordan stille krav og ta vanskelige samtaler med tidligere kolleger?
• Jeg vil de fortsatt skal like meg – hva skal jeg gjøre?
Hvis du har gått fra kollega til leder, kan det tyde på at du har vært flink i jobben din og levert gode resultater.
Nå skal du skape resultater gjennom andre. Det er en ny situasjon. Dette kurset vil gi deg verktøy og kunnskap, du vil ha stor glede av din nye rolle som leder.
Hva du vil lære:
• Hvordan du skal lykkes i lederrollen når du rykker opp til leder
• Hvordan du skal håndtere misunnelse og skepsis
• Hvordan du skal få tillit og respekt fra alle, også de som er eldre og mer kunnskapsrike enn deg
• Å motivere teamet ditt
• Å ta den vanskelige samtalen
• Å gi konstruktive tilbakemeldinger