Hvorfor er noen samtaler så mye vanskeligere enn andre, og hvordan skal du håndtere dem? Det lærer du i dette kurset med Anne Marie Saxlund.
Innhold:
Når du skal gjennomføre den vanskelige samtalen, ønsker du deg gjerne to ting: Du vil si fra om noe som er krevende, men samtidig beholde den gode stemningen. Det er en vanskelig balansegang.
Å gjennomføre den vanskelige samtalen krever økt bevissthet, empati, tilstedeværelse, kompetanse og personlig trygghet. Dette er noe vi må trene på for å mestre, og i dette kurset får du tips til hvordan.
Som leder har du ansvar for å korrigere uønsket atferd eller handlinger. En stor del av dette vil være å gjennomføre vanskelige samtaler. Ofte.
Mange ledere gruer seg, og ofte kan noe av årsaken være at de ikke har nok kompetanse på området. Er du en av dem?
I dette kurset vil du lære praktiske metoder for gjennomføring av forskjellige typer av samtaler. Gjennom eksempler og gode tips vil du veiledes slik at du kan finne din vei.
Det vil alltid være fallgruver, men ved å kjenne til de vanligste fellene vil du kunne forebygge at du går i dem selv.
Kurset vil øke din bevissthet rundt hvordan du påvirker dem rundt deg og hvordan du selv blir påvirket i utfordrende situasjoner.
Kurset støtter seg til forskning på kommunikasjon og hva som gjelder for å bli best på å gjennomføre vanskelige samtaler.
Dette lærer du:
• Hvordan og hvorfor gjennomføre en vanskelig samtale
• Kommunikasjon for gode dialoger
• De vanligste fallgruvene