Vi skal i løpet av 2 timer gi deg en grundig «første» innføring i hva Lean er og hvordan metoden kan forbedre både kvalitet og resultat for bedriften din. Kurset kombinerer teori og praktiske illustrasjons øvelser.
Innhold:
Lean setter kunden i fokus og det gjøres gjennom medvirkning, standardisering og søkelys på verdiskapende arbeidsoppgaver. Kurset er ment å gi inspirasjon og gi svar om Lean som arbeidsmetode er for din bedrift.
Du lærer:
• Historien om Toyota og hvordan Lean ble en metodikk for forbedringsarbeid
• Typiske sløserier man møter i hverdagen
• Hva er egentlig kunde verdi
• Metoder for problemløsning
• Hvorfor innføre standardiserte arbeidsmetoder
Målgruppe for kurset:
Dette kurset er aller første steg i din Lean-reise og anbefales til alle som trenger en første innføring
Eksamen / sertifisering:
Etter gjennomført kurs får du en sertifiseringstest på e-post og diplom ettersendes