Kvalitetsledelse - skap en kultur for kvalitet - digitalt



Kursarrangør: Videocation
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Undervisningstid: Start når du selv vil
Varighet: 13 leksjoner
Pris: fra 375

Vi tilbyr digitalt kurs om skap en kultur for kvalitet. Hvordan kan du slippe energien fri blant folka dine slik at de opplever både tillit og handlingsrom, samtidig som de skaper produkter og tjenester som begeistrer kundene?

Innhold:
Du trenger en kvalitetskultur - og i dette kurset tar jeg deg med på hva dere må gjøre for å få dette til. Det handler om å skape et kulturelt rammeverk som dere visualiserer og kommuniserer med dem som skaper energi og slagkraft ute hos kunder og interesserte parter.

Dette lærer du:
• Kultur som sosial konstruksjon
• Bestanddelene som utgjør et kulturelt rammeverk
• Kobling av kultur og strategi
• Kvalitetsledelse - rollemodeller for kulturen
• Kulturendring - hva som skal til

Leksjoner:
1. Introduksjon
2. Hva er kultur
3. Kvalitet i et kulturelt perspektiv
4. Kulturelt rammeverk med kvalitet i midten
5. Kvalitet = kultur OG strategi
6. Hva er gode verdier
7. Formål og visjon som bringer oss nærmere en kvalitetskultur
8. Å lede for kvalitet
9. Hvorfor toppledelsens engasjement er så viktig
10. Å legge til rette for konstruktive ledere og bemyndigede medarbeidere
11. Hvordan skal vi kommunisere vår kvalitetskultur
12. Går det an å endre kulturen
13. Hva kjennetegner en helhetlig kvalitetskultur

Kursekspert: Sidsel Winther Storaas

Sidsel Winther Storaas er i kategorien «eksepsjonell kvalitetsleder». Hun har erfaring fra krevende fag- og lederoppgaver med virksomhets-, kvalitets- og forbedringsledelse på strategisk nivå i maritim industri og i olje og gass. Men en egen nysgjerrighet og lidenskap for kvalitet, gløder hun for å formidle og overføre sin ekspertise til andre.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker digitalt kurs om skap en kultur for kvalitet

Språk:
• Kurset holdes på norsk

Eksamen / sertifisering:
Kursbevis