Vi tilbyr kurs i kvalitetsledelse for bedrifter. Kurset gir en innføring i hva et ledelsessystem for kvalitet er og gir en oversikt over systemets rolle i virksomhetens totale ledelsesmodell. Kurset gjennomføres med eksempler og med stor grad av aktivitet fra deltakerne gjennom gruppearbeid.
Innhold:
Ved etablering eller revitalisering av et ledelsessystem trenger man grunnleggende forståelse for prinsippene bak systemet og hvilke faser i prosjektet man må igjennom. Dette kurset tar utgangspunkt i oppbyggingen av et kvalitetssystem, men er også relevant ved etableringen av andre systemstandarder.
På kurset lærer du om:
• Fordeler og ulemper ved et ledelsessystem for kvalitet
• Hensikt og bruk
• PDCA-hjulet
• Kvalitet og hvordan man definerer den
• Implementeringens tre faser: planlegging, utvikling og iverksetting, vedlikehold og forbedring
• Introduksjon til ISO 9001
Kurset omhandler følgende emner:
• Ansvar og roller
• Kvalitetspolitikk og mål
• Verdikjede og arbeidsprosesser
• Elektronisk prosessbasert ledelsessystem for kvalitet
• Hvordan sikre kritiske prosesser
• Avviksbehandling og forbedring
Målgruppe for kurset:
Bedrifter
Kurset passer for ledere på alle nivåer i tillegg til ansvarlige for virksomhetens ledelsessystem. Medarbeidere som er involvert i forbedringsarbeid, interne revisjoner og lignende vil også ha stor nytte av kurset. Kurset er også relevant ved etablering av andre systemstandarder enn for kvalitet.