Dette kurset i produktledelse lærer deg verktøyene og prinsippene du trenger for å lede et team gjennom en produktutviklingsprosess.
Innhold:
I dette kurset får du en innføring i produktfaget og ferdighetene som trengs for å lykkes med å bygge produkter som både leverer bruker- og forretningsverdi.
Enten du har jobbet med produktutvikling før, eller er fersk i faget, så vil dette kurset gi deg god oversikt over de viktigste prinsippene og verktøyene du bør ha med deg når du leder et team gjennom en produktutviklingsprosess.
Du lærer
• Definisjonen av god produktledelse
• Produktsjefens viktigste egenskaper og ansvar
• Hvordan få det beste ut av et tverrfaglig produktteam
• Elementene i en god produktstrategi
• Risikable antakelser og hvordan validere før man bygger
• Kraften i å fokusere på problemet som må løses
Foreleser
Karl Oskar Teien
Karl Oskar Teien er direktør for produktutvikling og brukeropplevelse i Schibsteds abonnementsaviser. Her leder han teamene som utvikler nettsidene og appene til Aftenposten, Svenska Dagbladet, Omni, Bergens Tidende og Stavanger Aftenblad.
Tidligere har han jobbet med et bredt spekter av produkter og tjenester, både i etablerte organisasjoner som Schibsted og Vipps, og i sin egen oppstartsbedrift Pulse.
Han brenner for å løse problemer ved hjelp av moderne produkt- og designprinsipper.