Vi tilbyr kurs om kundeservice. Kundeservice har blitt en av bedriftens viktigste suksesskriteria. Bommer man på dette, skades både omdømmet og fremtidig salg. Profesjonaliteten bedømmes gjerne ut fra kundeservicen bedriften yter. I dag krever kunden god kundeservice i alle ledd.
Innhold:
Kundeservice går ut på å hjelpe kundene med de spørsmål og utfordringer de har til et produkt eller en tjeneste. Det handler ofte om å løse problemer eller møte de forventningene kundene har til oss, relatert til det vi tilbyr i bedriften. For å kunne yte denne typen tjeneste, kreves det kvalifikasjoner innen kommunikasjon, kontaktskapende evner, aktiv lytting, analyse, kompetanse, medmenneskelighet og praktisk gjennomføring som ikke tar for lang tid.
Dette lærer du:
• Kundeservice som løser utfordringer og spørsmål
• Kommunikasjon og kontaktskapende verktøy
• Identifisere egne og andres styrke i kommunikasjonen
• Legge opp hensiktsmessige kommunikasjonsstrategier
• Analyse, praktisk gjennomføring og hurtighet
• Ansvar, avgrensning og positivitet
• Håndtering av klager og krevende personer
• Håndtering av egne følelser og negativ energi fra andre
Målgruppe for kurset:
Kurset passer for de som ønsker å jobbe i kundeservice, kartlegge kundens behov og levere et godt kvalitetsprodukt i løpet av kort tid. Videre forsterke sin egen kommunikasjon, oppnå mer og bruke sine sterke sider mer optimalt i kundeservice. Kundene ytrer seg på nettet og andre steder, og da blir den reelle kundeservicen meget tydelig. Er man ikke nok fleksibel, mangler nødvendig teknologi eller ikke psykologisk nok, hjelper det lite. Et salg i dag består like mye av god kundeservice som et konkurransedyktig produkt / tjeneste til riktig pris.
Uttalelse fra fornøyd kursdeltaker:
Jeg syntes kurset var både givende og gøy! Jeg er fornøyd med kurset, og føler at jeg lærte mye om meg selv, og hvordan jeg skal jobbe fremover både på jobb og på privaten.
- Kathrine Müller, kundebehandler i Vesterålskraft Bredbånd AS