Dette kurset i Kanban lærer deg å skape flyt og fremdrift i arbeidsoppgavene. Lær mer om metoden som gir deg oversikt og evne til å gjennomføre aktiviteter og arbeidsoppgaver.
Innhold:
Opprinnelig kommer Kanban fra Japansk industri, men er nå en av de sentrale arbeidsformene i applikasjonsutvikling, prosjektgjennomføring og på områder der vi er opptatt av å skape prioritert flyt i utførelsen av oppgavene.
Kanban fungerer utmerket som et privat effektiviseringsverktøy. Samtidig er arbeidsformen som skapt for profesjonelt teamarbeid, der kunder, brukere og kollegaer samarbeider om å utvikle løsninger med høy verdi.
Kanban er velegnet for å løse oppgaver der resultat og utfall ikke er gitt på forhånd, slik situasjonen er i tjeneste- og applikasjonsutvikling.
Kanban brukes ofte i prosjekter preget av risiko og behov for testing og valg mellom ulike alternativer.
Samtidig er Kanban en arbeidsform som tilpasser seg arbeidsflyten i organisasjonen. Den gir meget god oversikt og styring av fremdrift når oppgavene er mer repetitive i karakter, slik vi ofte ser i vareproduksjon.
Enten du arbeider for deg selv, er del av et team, jobber med prosjekter eller produserer varer og tjenester, vil Kanban støtte deg i prioritering og fremdrift.
Kurset er for deg som vil ha en knallbra metode for å holde oversikt over – og gjennomføre – aktiviteter og arbeidsoppgaver. Enten det er privat, i din ledergruppe, i prosjektteamet eller i opplæring.
Ta i bruk kanban, og se hvordan involvering, læring, flyt og fremdrift blir mye bedre enn før!
Du lærer:
• Forstå kraften og egenskapene ved Kanban
• Hvorfor Kanban skaper så god prioritert flyt og fremdrift
• Hvordan du skaper flyt i stedet for opphoping av arbeidsoppgavene
• Hvordan Kanban støtter deg i å gjøre de riktige tingene riktig
• Hvorfor Kanban skaper fokus og bedret fremdrift i salgsarbeidet
• Hvordan jeg blir bedre til å organisere eget arbeid gjennom Kanban
Foreleser:
Jon Urdal
Jon Urdal har betydelig strategisk og operasjonell ledererfaring og vet at velfungerende team er kjernen i verdiskapningen. Hans tilnærming er bygget på kombinasjonen av involverende og desentralisert lederadferd, Lean-Agil metodikk og utvikling av team som trives, utvikles og leverer fremragende kundeverdi. Som toppleder i flere større skandinaviske selskaper har han benyttet sin erfaring til både å redde virksomheter og til å etablere forbedringskulturer. Jon coacher ledere og team, holder kurs, foredrag og fasiliterer bedriftsinterne workshops.