Kurs i Facebook- og Instagram betalt annonsering ved bruk av Meta



Kursarrangør: Qross Kurssenter AS
Sted: Qross Kurssenter AS
          Oslo, Brynseng
Kursadresse: Østensjøveien 36, 0667 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Bedriftsinternt / Større grupper
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: kl 09:00 - 15:00
Varighet: 1 dag
Pris: 6450
Neste kurs: 24.09.2024 | Vis alle kursdatoer

Annonsering på Facebook og Instagram gir deg tilgang til 3,5 millioner nordmenn og 80% av befolkningen over 18 år i Norge. Det betyr sannsynlig at alle dine kunder er aktive brukere av Meta-plattformene og samtidig mottakelig for din markedsføring her.

Innhold:
Dette kurset vil gi deg de verktøyene og kunnskapen du trenger for å bruke Facebook og Instagram annonsering til å lykkes med din bedrift eller organisasjon i disse kanalene. Du får en grundig opplæring i verktøyet Meta Business Manager og får lære hvordan du effektivt bruker Ads Manager til å lage kampanjer og annonser. Du velger om du vil delta i klasserom eller online.

Agenda:
Introduksjon til Facebook og Instagram annonsering
• Hva er Meta-annonser og hvordan passer de inn i din markedsstrategi.
• Lær å kartlegge/identifisere målgruppen din for å nå kundene dine på en effektiv måte.
• Praktisk gjennomgang av Meta Business Manager og Ads Manager (annonseadministrasjon).
Opprettelse og administrering av annonser
• Lær steg-for-steg hvordan du setter opp en kampanje.
• Få en grundig gjennomgang i oppsett av strategiske målgrupper.
• Hvordan lage effektive annonser som engasjerer og konverterer.
• Få tips til kampanjeoptimalisering for å sikre at annonsene dine virkelig gjør det du vil kampanjen skal oppnå.
Annonseformater
• Hvilke annonseformater passer for din bedrift.
• Lær når du bør A/B-teste og hvordan du gjør det.
Budgivning og strategier
• Bli bevisst på hvordan du setter annonsebudsjett og hvilke parameter du bør ta hensyn til.
• Hvordan velge budgivningsstrategier som fungerer for din bedrift.
Statistikk og rapportering
• Innføring i Pixel, hvordan du bør ha det og hvordan du setter det opp.
• Lær å forså kampanjeresultatene dine, hva de betyr for deg og hvordan du kan bruke denne informasjonen i videre arbeid.

Målgruppe for kurset:
Kurset passer for alle som ønsker å lære mer om hvordan de kan bruke annonsering på Facebook og Instagram. Undervisningen er designet for å være nyttig både for nybegynnere og erfarne markedsførere i både bedrifter og organisasjoner. For nybegynnere vil kurset gi en grunnleggende forståelse av Facebook og Instagrams annonseplattform og hvordan man kan bruke den til å lage effektive annonser. For erfarne markedsførere vil kurset kunne bidra til en bedre forståelse av struktur og beste praksis på Meta-plattformene slik at de får konkrete tips og ideer til avanserte funksjoner som forbedrer annonsekampanjene deres.

Forkunnskaper:
• Det kreves ingen spesielle forkunnskaper for å delta på dette kurset. Det er imidlertid nyttig å ha grunnleggende kunnskap om Facebook og allerede ha tilgang til en Facebook-side (og eventuelt Instagram-konto) på vegne av din bedrift eller organisasjon. Bør man ha en Meta Business Manager konto før kurset? Du trenger ikke ha Metas Business Manager konto fra før, men det er jo en fordel om du har tilgang til verktøyet vi skal bruke på kurset. Du kan om ønskelig lage en konto på business.facebook.com/overview. Bør man ha en Ads Manager konto før kurset? Du trenger ikke ha en Ads Manager konto fra før, men det er jo en fordel om du har tilgang til verktøyet vi skal bruke på kurset. Du kan om ønskelig lage en konto på facebook.com/adsmanager.

Kursmateriell:
Du må ha PC eller Mac. Du må ha tilgang til din Facebook-konto og bedriftsside på Facebook, samt Instagram-konto som skal benyttes (hvis du har). Skulle du ikke ha anledning til å ta med eget utstyr, ta kontakt med oss. Kursavgiften inkluderer lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom.