Om man opplever noe eller mye av dette så vil det som regel være slitsomt, krevende og frustrerende for barnet selv, for ansatte og andre barn i barnehage og skole.
Og for mange voksne vil det bidra til usikkerhet i forhold til hva de skal gjøre
i situasjonene, og i relasjonen med barnet.
Innhold i kurset
• Eskaleringsskalaen, oversikt over intensitetsnivåer
• PLS rammeverket i møte med aggresjon og utagering
• Perspektivspiralen og PLS reguleringsstøttemodellen
• De fem fasene i læringsfokusert konfliktløsning
• Forebygging, ledelse, deskalering, reperasjon og læringsfokus
•
• Utviklings- og reguleringsstøttende læringsprosesser over tid.
• Flukt/Kamp/Frys reaksjoner og det sosiale engasjementssystemet
• Selvregulering og reguleringsstøtte
• Relasjonelt stress, traumer og hjernens utvikling
• Tiltak på individ, gruppe og organisasjonsnivå
•