Slik håndterer du ansatte som gir deg hodebry!
De fleste typer fravær i et arbeidsforhold er relatert til sykdom, ferie eller permisjoner. Hva med ansatte som har hyppig fravær eller fravær som det er grunn til å stille spørsmål ved?
Fravær, dårlige prestasjoner og uønsket adferd er tema mange ledere bruker mye tid og ressurser på. Hvordan kan du som leder ta tak i dette for å få en varig endring?
Bli bedre i lederrollen
Er du leder og ønsker faglig input, inspirasjon og kunnskap om hvordan du kan ta grep om de vanskelige sakene, er dette kurset for deg.
Mange ledere opplever å ha prøvd og gjort mye uten å komme videre. De har satt tema på dagsorden men ser stadige tilbakefall.
Gjennom tips, råd og diskusjon rundt beste praksis blir du som leder mer bevisst hvordan du kan håndtere situasjoner, ta tak, finne løsninger og skape varig endring. Vi ser på hvilke ulike innfallsvinkler og verktøy du kan bruke dersom du står fast.
Innhold
• Oppfølging av medarbeidere: måling, prestasjon, tilbakemelding
• Tydelighet i lederskap: min rolle, forventninger og behov hos medarbeidere
• Når skal du reagere på manglende prestasjoner og upassende fravær?
• Håndtering av situasjoner: verktøy, metoder, muligheter - leders handlingsrom
Kursholder: Grethe Steen.
Grethe Steen er utdannet innen økonomi, administrasjon, kommunikasjon, personalfag og coaching. Har 20 års erfaring fra personaladministrasjon og HMS, kommunikasjon, HR, ledelse, virksomhetsstyring, organisasjonsutvikling og medarbeiderutvikling.
Målgruppe for kurset
Ledere i små eller mellomstore bedrifter som trenger påfyll på praktisk hverdagslederskap. Toppledere eller mellomledere som har få eller ingen andre ledere å spille på.
Eksamen / sertifisering
Dette kurset har ingen autorisasjon.