Hvordan skape en kvalitetskultur og lede for kvalitet i alle ledd? Hvordan måle om du har en god kvalitetskultur i virksomheten, trigge din toppledelse å bli engasjert for kvalitet som en strategi og å skape en enkel plan for å transformere kulturen i virksomheten.
Innhold:
Du vil lære mer om:
• Beskrive forskjellen på kvalitet som begrep, fag og profesjon.
• Forklare forskjellen mellom destruktive og konstruktive ledere
• Beskrive ulike typer kvalitetsledere som finnes i virksomheter
• Kjenne til hvilke ulike roller en kvalitetsleder kan ha
• Kjenne til hvordan transformasjonsledelse kan brukes i en virksomhet
• Kjenne til hvordan man håndterer ulike nivåer av motstand mot endring
Kurset inneholder følgende tema:
• Kvalitetskultur
• Kvalitetsledelse
• Toppledelse engasjement
• Ledelse og medarbeidere
• Roller og ansvar
• Endringsledelse
• Implementering, opplæring og kommunikasjon
Praktisk informasjon
• E-læringskurs med full tilgang i 6 måneder.
• Kan tas på mobil, nettbrett og PC/Mac
• Antall leksjoner: 7
• Estimert gjennomføringstid: 3-4 timer
• Kursmodulen inneholder leksjoner med læringsmål, video, støttetekst, spørsmål og avslutningsvis en booster quiz
• Leksjonene er korte og kompakte, med video som hoveddel av læring, og varigheten på en leksjon er 10-15 minutter
• Kursbevis etter avsluttet kurs
Målgruppe:
Hvordan skape en kvalitetskultur og lede for kvalitet i alle ledd? Etter kurset bør du kunne måle om du har en god kvalitetskultur i virksomheten, trigge din toppledelse å bli engasjert for kvalitet som en strategi og å skape en enkel plan for å transformere kulturen i virksomheten.