Vi tilbyr kurs om Google Tag Manager: effektiviser all digital markedsføring. Mange vet fortsatt ikke hva det er, men Google Tag Manager er kommet for å bli. I løpet av kurset lærer du hvordan du kan spare tid og i tillegg effektivisere din markedsføring med Tag Management!
Kursinnhold:
1) Effektmåling og optimering av digitale kampanjer:
• Hvordan måle effekt av og optimere digitale kampanjer
• Hvordan Google Analytics kan hjelpe deg å kjøpe bedre trafikk i f.eks. AdWords
• Dra full nytte av Facebook Custom Audiences, og gjør smart retargeting basert på brukerens adferd.
• Google Tag Manager
2) Hva er Google Tag Manager og hvordan fungerer det:
• Hvordan sette opp og bruke Google Tag Manager for å spare tid
• Noen knep du selv kan gjøre i Google Tag Manager for å bli bedre på Google Analytics, Facebook, mv.
• Implementering og testing av Google Tag Manager
3) Hvordan sette opp en konto, best practices:
• Installere Tag Manager på et eller flere nettsteder
• Testing (preview-mode) og nettleser-plugin «Google Tag Assistant»
4) Data layers: Hva det er, og hvorfor det kommer til å gjøre deg proff «over natten»:
• Hva er et "data layer"
• Hvordan lage et data layer
• Hvordan bruke et data layer
5) Praktisk øvelse:
• Få hjelp med å sette opp din egen Google Tag Manager-konto for å teste, eller klikk deg rundt i en test-konto for å lære deg mer før du setter i gang selv.
• Bruke "Preview"-modus for å teste at Google Tag Manager fungerer på nettstedet ditt
• Gjør egne endringer, eksperimenter og få hjelp til alt du lurer på
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker kurs om Google Tag Manager: effektiviser all digital markedsføring
Forkunnskaper:
• Ingen krav til forkunnskaper
Kursmateriell:
Du må ha PC eller Mac, samt login til din Google konto. Skulle du ikke ha anledning til å ta med eget utstyr, ta kontakt med oss. Kursavgiften inkluderer lunsj, kursdokumentasjon, kursbevis og diplom.