Vi tilbyr heldagskurs om Google Analytics 4 som avholdes som webinar via Zoom. Google Analytics er verdens mest brukte verktøy for webanalyse. Med dette kan du analysere brukeratferd, kampanjeresultater og mye mer i stor detalj. På kurset lærer du alt du trenger å vite for å utnytte GA4 til fulle!
Gjennomføring av webinaret:
I forkant mottar du en e-post med lenke til webinaret. Denne kan du klikke på til avtalt tid, og komme inn i webinar-rommet. E-posten med påloggingslenke blir sendt ut automatisk så fort du har webinaret. Hvis du ikke har mottatt denne, anbefaler vi at du sjekker søppelpostmappen din.
Kursinnhold:
1) Prinsippene for Google Analytics 4:
• Hvordan data samles inn
• Dette kan du hente ut og analysere
• Hendelsesbasert datainnsamling og hva det innebærer
2) Under panseret på GA4:
• Feilsøking og innsikt i hva som faktisk samles inn
• Aktivering og analyse av nettstedssøk
• Sammenkobling med Search Console og Google Ads
3) Kundereiser og konverteringer:
• Sporing av kundereisen på tvers av kanal
• Konfigurering av hendelser gjennom Google Tag Manager
• Bruk av forskjellige attribusjonsmodeller
4) Tilpassede målinger:
• Legg inn egne datakilder
• Filtre og kontroller
• Oppsett av dashbord i Looker Studio
5) Sett opp din måleplan:
• Strategisk bruk av måleverktøy
• Anbefalte målinger å løpende følge med på
• Hvordan jobbe med løpende forbedringer
Ressurser som følger med kurset:
• Tilgang til demokontoer for inspirasjon, tips og triks
• Elektronisk kursbevis
• Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
• Presentasjon fra kurset
Kursleder: Marius Opheim Thomassen
Marius er Google Analytics-spesialist med fartstid fra bedrifter som Google og Norsk Tipping. Han har vært leder for analyse i RED Performance, og arbeider til daglig som høyskolelektor i digital marketing ved Høyskolen Kristiania.
Målgruppe for kurset:
Kurset passer for alle som vil sette seg grundig inn i bruken av Google Analytics 4 som verktøy for webanalyse. Du kan være nybegynner, eller mer avansert. Etter kurset skal du kunne bruke Google Analytics 4 til å svare på spørsmål rundt nettsiden, konverteringer, kampanjer, kilder, brukeratferd og veldig mye mer.
Kursmateriell:
Kurset er praktisk orientert, og omfatter praktiske oppgaver i egen Google Analytics. Det er også en fordel med tilgang til din virksomhets Google Tag Manager.
Utstyr og software:
For heldagskurs anbefaler vi at du bruker PC/Mac. Dette gjør at du får større skjermstørrelse og dermed kan se både kursleder, presentasjoner og skjermdelinger bedre. På PC/Mac trenger du bare en vanlig nettleser for å delta.