Vi tilbyr kurs om Google Analytics. Google Analytics er et gratis analyseverktøy for å kartlegge trafikken på nettsidene. Du skal kunne kartlegge hvilke saker som leses, hva brukerne gjør på nettsiden dine, hvor de kommer fra og hvor de går videre.
Innhold:
I kurset går vi gjennom brukergrensesnitt, analyse av rapporter, samt evaluering av markedskampanjer.
Agenda:
• De ulike begrepene som blir brukt i Google Analytics
• Segmentering av brukere i statistikken
• Hvordan lese relevant statistikk
• Hva du kan bruke tallene til videre i din markedsføring
• Hvordan kampanjene fungerer, kampanjesporing
• Hvordan nettsidene dine fungerer og hvor konverteringene kommer fra
Kursholder: Eline Garmaker
Eline Garmaker er markedssjef hos IGM med ansvar for høgskolestudier innen digital markedsføring. Eline har sine røtter i reklamebransjen innen AD, tekst og design og har stått for flere navneendringer og rebrandinger i Norge. Hovedstyrken er konsept med visuell og strategisk kommunikasjon på alle flater. Eline er idérik, effektiv og erfaren med store merkevarer som Freia, Maarud, Oreo, Bluegarden, Selbu blå, Oslo Kommune, Oluf Lorentzen, Statoil, Comfort, Astra Zeneca, Allkopi NetPrint, Block Watne og Hellanor mm. Utgitt skribent i bla. Dagsavisen, Legetidsskriftet og VG mm.
Målgruppe for kurset:
Kurset i Google Analytics passer for deg som er:
• Designer nettsider og annonser
• Jobber med digital markedsføring
• Er webredaktør
• Har ditt eget nettsted
• Har ansvaret for kundens nettsider
• Jobber som digital journalist