GDPR i ledelsessystemet



Kursarrangør: Kiwa Kompetanse
Sted: Kiwa Teknologisk Institutt
          Oslo, Økern
Kursadresse: Kabelgata 2, 0580 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Undervisningstid: Ta kontakt for avtale
Pris: Ta kontakt

Vi viser hvordan man praktisk kan håndtere de nye personvernreglene i organisasjonens ledelsessystem. Det du trenger å vite på én dag!

EUs nye personvernregelverk ble innført 2018. Nye krav medfører stor risiko for virksomheten, og kan i verste fall føre til stor finansiell straff hvis regelverget ikke etterleves. I dette kurset lærer du hvordan personvernreglene implementeres i ledelsessystemet, enten dere allerede har, eller planlegger et ledelsessystem iht. ISO 9001 og/eller ISO 45001.

Hvem bør delta på kurset?
Du som har ansvar for behandling og oppbevaring av personopplysninger, både for egne ansatte og kunder
Kvalitetsleder eller personalleder
Du som har ansvar for, eller er involvert i risikostyring på strategisk eller praktisk nivå
Revisorer som gjennomfører revisjoner av ledelsessystemer

Etter gjennomført kurs skal du ha kunnskap om:
De viktigste kravene i GDPR
Hvordan ledelsessystem for kvalitet og arbeidsmiljø tilpasses for å sikre at kravene i GDPR er riktig implementert
Risiko i forhold til personopplysninger
Revisjon av håndtering av personopplysninger

Hvorfor gå dette kurset?
Få oversikten i løpet av én dag
Bli trygg på at du har fått med deg det du må om regelverket
Unngå kostbare misforståelser
Utveksle erfaringer med andre deltakere

Fra kursinnholdet:
De viktigste kravene i GDPR (General Data Protection Regulation)
Organisasjonens kontekst (Kap. 4) – Hva har vi av personopplysninger og hva benytter vi disse til?
Lederskap (Kap. 5)– Hvordan organiserer vi ansvar og myndighet for personvern? Hva er et personvernombud?
Planlegging (kap.6) – Hvilken risiko er knyttet til personvern, og hvordan håndterer vi dette?
Støtte (Kap. 7) – Hvordan sikrer vi data, og at vi har nødvendig kompetanse til å håndtere personopplysninger?
Drift (Kap. 8)
- Kommunikasjon med kunder – Hvordan markedsføre?
- Hvordan sikrer vi innkjøp av produkter og tjenester?
Evaluering av prestasjoner (Kap. 9) - Hvordan ha fokus på personvern ved internrevisjon?
Forbedringer (Kap. 10) – Hvordan siikre håndtering av avvik knyttet til personvern?

Praktisk informasjon
Bedriftsintern opplæring
Dette kurset kan tilpasses dine behov og holdes i bedriftens egne lokaler.
Kontakt oss for mer informasjon om bedriftsintern opplæring.