Vi tilbyr kurs om forhandlingsteknikk i praksis som webinar. Formålet med kurset er at deltakerne gjennom strategisk tilnærming og øving, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn, skal bli vesentlig bedre rustet til å få gode resultater i forbindelse med alle typer forhandlinger.
Innhold:
Kurset er tilpasset alle som er involvert i forhandlinger, helt uavhengig av personlige egenskaper og bakgrunn. Et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy, god dialog, gode eksempler og gruppeoppgaver. Dette er et praktisk orientert kurs med analyse- og strategiverktøy, god dialog, med praktiske eksempler, hvor deltakerne blir godt kjent med strategi- og analyseverktøyet «8 stegs-modellen» og introduseres for hva som påvirker oss; retorikk, hersketeknikker og seks andre sentrale forhold.
Kurset rundes av med en gjennomgang forskjellige forhandlingsstiler, og råd og tips knyttet til forhandlinger. Alle forhandler, og mange forhandler hver eneste dag, gjerne uten at de er klar over det selv. I tillegg til grunnleggende kunnskap om viktige begreper innen forhandling, hva som påvirker oss, gode strategiske verktøy og kunnskap om forhandlingsstiler, skal kurset «Forhandlingsteknikk i praksis» gi deltakerne en langt større bevissthet om når en faktisk er i en forhandlingssituasjon.
Kurset tar utgangspunkt i at vi alle er forskjellige, noen er utadvendte, tøffe og trygge i forhandlingssituasjoner, mens andre er av den mer analytiske, stille og varsomme typen. «Forhandlingsteknikk i praksis» gir alle den nødvendige kompetansen til å bedre resultatene knyttet til forhandlinger i fremtiden.
Agenda:
• Hva er en forhandling
• Hvorfor skal vi se på forhandlinger som et spill
• Hverdagsforhandlinger
• Forhandlingsstrategi
• Verktøyet «8-stegsmodellen»
• Verktøy- MAL - skjema for interessekartlegging
• Faktorer som påvirker oss til å si «ja»
• Hersketeknikker med praktiske eksempler
• 5 grunnleggende forhandlingsstiler
• Forankring av pris
• Avrunding med tips og råd rundt forhandlinger
Målgruppe for kurset:
Kurset er rettet mot alle som er involvert i forhandlinger, enten de er knyttet opp mot styre og ledelse, prosjektadministrasjon, salg, innkjøp, økonomi og finans eller andre fagområder.