Vi tilbyr onlinekurs om farger og opplevelser i fokus - retail / styling / utstillingsdesign. For å overleve i et marked med stadig større konkurranse og utfordringer, må fremtidens stylinger og utstillinger ha design, farger og opplevelse i fokus.
Innhold:
Dette er et onlinekurs som handler om hvordan du kan bruke farger som en sterkere og viktig markedsføringskanal via styling og dekorasjonsprinsipper. Du får kunnskap om målgruppeanalyse gjennom innsikt i samfunn, trender og forbrukeratferd. Kursets forelesere loser deg gjennom forskjellige virkemidler. Alle virkemidlene er med tanke på at du kan få økt oppmerksomhet via styling og dekorasjon. Kursleder veileder deg i forhold til hvordan du kan fargesette og arbeide med nettopp ditt interesseområde for å forsterke virkemidlene.
Agenda:
• Målgruppeanalyse
• Konseptutvikling
• Fargesetting
• Dekorasjonsprinsipper
• Interiørstyling
• Trender
Kursleder: Marit Andreassen, interiør og retaildesigner
Marit Andreassen er fagansvarlig og lærer på linjen interiør, Fagskolen Kristiania. Hun har også arbeidet i en årrekke som studierektor på Westerdals Eksponeringsdesign. Marit er forfatter av boken Retail Design, den fysiske butikken som markedsføringskanal som ble lansert av Cappelen Damm Akademisk høsten 2017 og har holdt en rekke kurs innenfor faget Retail Design. Hun har lang erfaring med interiør og retaildesign.
Målgruppe for kurset:
Kurset passer for alle som interesserer seg for interiør og bolig- / butikkstyling
Forkunnskaper:
• Ingen krav til forkunnskaper
Kursmateriell:
Online, live nettundervisning - lenk til kurset blir tilsendt