Vi tilbyr kurspakke om digital markedsføring som webinar. På kurset i digital markedsføring skal du lære å engasjere kundene dine, lage godt innhold, optimalisere nettsidene for søk på nett, samt bruke google analytics for analyse av trafikken på nettstedet ditt.
Innhold:
Bli med på kurs i digital markedsføring og lær deg hvordan du tiltrekker deg kunder i sosiale medier, lager godt innhold og annonser som fenger i ulike kanaler. Lær deg å skrive for web samt å optimalisere nettsiden din i søk. Vi lærer deg også å bruke Google Analytics for analyse av trafikken på nettstedet ditt, lese av tall i sosiale medier samt rapportering og markedsplan.
Kurspakken inneholder:
1) Sosiale medier og innholdsmarkedsføring:
• Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube og Snapchat
• Hvordan engasjere din målgruppe i rett kanal
• Sosiale medier som innholdsmarkedsføring (Content marketing) og som annonsekanal
• Strategi i digitale kanaler
2) Gode tekster og nettsider:
• Gode tekster, hvordan skrive for web
• Nettsider og nyhetsbrev
• Hva er godt digitalt innhold
• Hvordan finner brukerne dine det du tilbyr i dag
• Hvorfor vil brukerne ha ditt digitale innhold
• Hva er målet med ditt digitale innhold, hva skal du oppnå helt konkret
3) SEO - Søkemotoroptimalisering:
• Søkemotorer og hvordan de virker
• Hvordan nettsider og nettsteder rangeres
• Hvordan få bra plasseringer i Google søkemotor
• Hvordan velge riktige søkeord og søkefraser
• Hvordan styre hva som presenteres i en søkemotoroptimalisering
• Hva som kjennetegner lenker av god kvalitet
• Strukturen på nettsidene, semantikken
• Hvordan analysere konkurrentene
• Universell utforming av nettsider
Kursholder: Eline Garmaker
Eline Garmaker er markedssjef hos IGM med ansvar for høgskolestudier innen digital markedsføring. Eline har sine røtter i reklamebransjen innen AD, tekst og design og har stått for flere navneendringer og rebrandinger i Norge. Hovedstyrken er konsept med visuell og strategisk kommunikasjon på alle flater. Eline er idérik, effektiv og erfaren med store merkevarer som Freia, Maarud, Oreo, Bluegarden, Selbu blå, Oslo Kommune, Oluf Lorentzen, Statoil, Comfort, Astra Zeneca, Allkopi NetPrint, Block Watne og Hellanor mm. Utgitt skribent i bla. Dagsavisen, Legetidsskriftet og VG mm.
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker kurspakke om digital markedsføring