Digital markedsføring - høyskolestudie (2 semestre)



Kursarrangør: IGM
Sted: Oslo, Epicenter
Oslo
Kursadresse: Edvard Storms gate 2, 0166 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Studie / yrkesutdanning (30 studiepoeng)
Undervisningstid: Ta kontakt for informasjon
Pris: 51.000

Vi tilbyr høgskolekurs om digital markedsføring over 2 semester. Mange arbeidsgivere etterspør kunnskap om digital markedsføring. Lær deg å lage godt, engasjerende digitalt innhold brukerne dine vil ha.

Innhold:
Vit hvordan du bruker søkemotoroptimalisering (SEO) slik at de finner innholdet ditt, samt hvordan du analyserer effekten av kampanjene dine med Google Analytics. Vi bruker WordPress som publiseringsverktøy og sosiale medier for å spre innholdet til relevante lesere.

Forventet læringsutbytte:
Etter kurset Digital markedsføring, skal du ha grunnleggende kunnskaper innen dataanalyse og kjenne til digitale mediers rolle innen markedsføring. Du skal beherske digital markedsføring, strategi og planlegging, samt jus og etikk innenfor samme tema. Du skal bli i stand til å analysere effekten av strategi og kampanjer. Du skal vite hvordan nettsidene optimaliseres, samt hvordan man etablerer og drifter digitale annonser.

Du skal kunne lede digitale kampanjer og ha kunnskap om hvilken betydning en god digital strategi har innen digital markedsføring. Studiet er både praktisk og teoretisk rettet - med hovedvekt på å løse praktiske obligatoriske oppgaveløsning basert på teoretisk kunnskap. Studentene vil gjennom studieåret gjennomføre en rekke individuelle og gruppebaserte praktiske og teoretiske oppgaver knyttet til de forskjellige undertema.

Emner som inngår i kurset, digital markedsføring:
• Det digitale samfunn, kunnskap om befolkningen bruk av ulike type medier
• Kunnskap om fortellerteknikk og formidling i ulike kanaler
• Redaktøransvar og krisehåndtering i egne kanaler
• Digital strategi
• Innholdsstrategi og innholdsmarkedsføring
• Kampanjer og annonser
• Optimalisering, plassering, søk, analyse og rapportering
• Etikk og jus i digitale medier
• Strategisk bruk av sosiale medier
• Bildebehandling

Praktisk informasjon:
Studiet er i samarbeid med Høgskulen i Volda, og gjennomføres med 5 samlinger over 2 semestre. Hver samling er fra kl 09:00 - 15:00. All undervisning foregår i Oslo, kan nå i disse tider også tas over nettet.

Målgruppe for kurset:
Høgskolekurset i digital markedsføring passer for deg som:
• Er i jobb og har behov for kunnskaper innen digital markedsføring i mediebransjen, private bedrifter, offentlig sektor og andre virksomheter.
• Ønsker å jobbe på strategisk og operativt nivå i en bedrift
• Ønsker stilling som informasjonsmedarbeider, markedsfører og ha en rolle innen digital markedsføring
• Jobber med markedsføring, rådgivning og/eller har utdanning innen web
• Er student og ønsker deg videreutdanning knyttet til digitale markedsføring

Forkunnskaper:
• Studiekompetanse eller godkjent realkompetanse samt grunnleggende kunnskap innen markedsføring

Kursmateriell:
Pensumlitteratur:
• Innholdsmarkedsføring, Jens Barland. Forlag: Cappelen Damm
• Innholdsmarkedsføring, Pål Nisja-Wilhelmsen. Forlag: Gyldendal akademisk
• Sosiale medier Ida Aalen og Magnus Hoem Iversen, utgitt 2021
• Markedsføringsledelse 4. utg, Philip Kotler , Kevin Lane Keller. Forlag: Gyldendal, ISBN/EAN: 9788205472808
• Media i samfunnet, Ture Schwebs , Brita Ytre-Arne og Helge Østbye

Eksamen / sertifisering:
Studieåret avsluttes med eksamen