Vi tilbyr digitalt kurs i design thinking del 1. Har buzz-ordet design thinking pirret interessen din? Drømmer du om å skape den første norske Google eller Tesla? Eller bare fikse det kundene dine stadig vekk klager på? Da bør du sette brukeren i sentrum for alt du utvikler.
Innhold:
I dette todelte kurset lærer du hvordan du kommer i gang med innovasjon og brukerdrevet design, slik at du blir mer konkurransedyktig og får mer lojale kunder. Markedet endrer seg raskere enn noensinne, og kundene dine forventer stadig mer fra deg. Derfor har det aldri vært viktigere å prioritere kundeorientert innovasjon og gode kundeopplevelser. Og de som gjør det, rykker fra resten. Hver krone investert i design av gode brukeropplevelser, gir opptil hundre kroner tilbake, viser studier.
Dette lærer du:
• Hvorfor design er verdifullt for innovasjon i din virksomhet
• Grunnprinsippene for brukerdrevet design
• Sett menneske først, test alt, skap sammen, se hele bildet og visualiser historier
• Oversikt over designprosessen
• Forstå brukerreisen gjennom innsikt og analyse
Leksjoner:
1. Velkommen!
2. Hvorfor innovasjon må være kundeorientert
3. Hva er egentlig design
4. Design er vinn-vinn for folk og forretning
5. Oversikt over prinsippene vi jobber etter
6. Sett menneskene først
7. Test alt
8. Skap sammen
9. Se hele bildet
10. Visualiser historier
11. Oppsummering av prinsipper
12. Oversikt over designprosessen
13. Startskudd: Definere utgangspunktet
14. Forstå
15. Ulike aktiviteter og hvordan snakke med brukerne
16. Kontekst
17. Analyse og syntese
Kursekspert: Erlend T. Hovgaard og Emilie Strømmen Olsen
Erlend T. Hovgaard lever og ånder for innovasjon. Han har dedikert sin karriere til å løse floker og lage tjenester med mål om å gjøre verden litt bedre, både for folk og forretning, ett prosjekt av gangen. De siste årene har Hovgaard ledet store prosjekter innen digital innovasjon og strategisk design for kunder som Telenor, DNB og Rema. Med sin varierte faglige tyngde og bakgrunn innen teater og musikk, evner Hovgaard å kombinere både kreativitet og analyse i sitt arbeid. Og, som du vil oppleve i hans kurs, mener han at vi er aller mest produktive når vi har det gøy!
Emilie Strømmen Olsen har en mastergrad fra Arkitektur- og designhøgskolen i Oslo. Hun legger stor vekt på brukerinvolvering i innovasjonsprosesser, og er ekspert på brukerintervjuer og fasilitering av workhops. Hun brenner for å spre det gode budskap, og holder foredrag og underviser i designdrevet innovasjon for både offentlige og private virksomheter. Olsen har ledet prosjekter for virksomheter som Tryg Forsikring, Oslo Universitetssykehus, DNB, Hurtigruten, Kristiansund kommune, Fremtind, Orkla Health, Forskningsrådet og SAS.
Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker digitalt kurs i design thinking del 1
Språk:
• Kurset holdes på norsk
Eksamen / sertifisering:
Kursbevis