Bli sertifisert innovatør. Programmet gjennomføres over 6 heldagssamlinger i Oslo. Det består av kompetansebyggende foredrag, introduksjon av konkrete innovasjonsverktøy, praktiske øvelser og workshops.
Deltakerne mottar veiledning underveis i programmet og arbeider med sitt konkrete prosjekt eller utviklingsområde knyttet til egen virksomhet. På siste samling har alle deltakere en prosjektpresentasjon hvor de får tilbakemelding fra et panel med innovasjonseksperter. Deretter er det varm lunsj i trivelig omgivelser med høytidelig utdeling av sertifiseringsbevis.
Du får:
• en arena for å arbeide praktisk med et konkret utviklingsprosjekt / område
• opplæring i ledende innovasjonsfaglige verktøy som gjør at du lykkes
• coaching under hele programperioden
• verdifull og dokumentert erfaring fra innovasjonsarbeid
• boka innovasjon i praksis
Program:
Første samling)
Introduksjon til innovasjon og innsikt i behov
Andre samling)
Løsning og kreativitet
Tredje samling)
Pådriver, team, pitch
Fjerde samling)
Forretningsmodell (virksomhetsmodell) og forankring
Femte samling)
Ledelse, prosess og strategi
Avsluttende samling)
Presentasjoner, oppsummering og veien videre
Avsluttende lunsj og utdeling av sertifiseringsbevis
Fagansvarlig:
Professor Sjur Dagestad er fagansvarlig for programmet. Sjur og Innoco har gjennom ti år utviklet programmet og kurset flere hundre deltakere i praktisk innovasjonsarbeid. Sammen med mer enn 150 innovatører har vi skrevet boka «Innovasjon i praksis» som er pensum i programmet.
Tidligere kunder:
Gjennom flere år har vi gjennomført dette programmet for blant annet: Halliburton, JCDeaux, Storebrand, NorConsult, Eidsiva Energi, Bærum kommune, NAV Oppland, Hamworthy Gas Systems, Wepe Regnskap, Nofima, Nortura, Triangel, Innovasjon Norge, EDB ErgoGroup m.fl.
Målgruppe for kurset:
For deg som vil utvikle nye felt og satsinger i virksomheten. Typiske deltakere i programmet kan være / er: gründere, offentlige ansatte, ledere, HR-sjefer, kommunale ledere, mellomledere, tillitsvalgte, prosjekt- og teamledere.