Vi tilbyr kurs i avviksbehandling og rotårsaksanalyser. Alle organisasjoner opplever at det oppstår et misforhold mellom det vi har levert og det som var forventet, - et avvik.
Hva er de lure grepene å ta for at avviksbehandlingen skal være så god som mulig? I dette kurset får du innsikt i hvordan du kan oppnå bedre resultater for kunder, eiere og medarbeidere ved å utvikle effektiv og lærerik avviksbehandling.
Når du er blitt bevisst de lure knepene for å få til en effektiv avviksbehandling er du klar til å ta fatt i egne utfordringer og arbeide systematisk for raske forbedringsresultater.
Hvem passer kurset for?
Kurset passer for alle som opplever avvik og i hverdagen som de ønsker å løse på en god måte.
Kursets innhold
Kurset vil ha fokus på nyttige metoder og effektiv organisering rundt avviksbehandlingsprosessen.
Etter gjennomført kurs skal du:
• Ha en god forståelse for sammenheng mellom kvalitetsstyring og avviksbehandling
• Forstå hvordan avvik kan brukes som kilde til forbedring
• Forstå hvordan mennesker påvirker avviksbehandling
• Kunne bidra til å bygge opp riktige holdninger og kultur for avviksbehandling
Standarder
Følgende standarder er relevante for kurset:
• ISO 9000:2015 Ledelsessystemer for kvalitet – Grunntrekk og terminologi
• ISO 9001:2015 Ledelsessystemer for kvalitet - Krav
• ISO 9004:2009 Styring for vedvarende framgang i en organisasjon - Kvalitetsstyring som metode
Hvorfor velge Kiwa?
Kiwa har rådgivere med lang og bred erfaring innen forbedringsarbeid og avviksbehandling. Vi hjelper organisasjoner med å etablere ledelsessystemer for kvalitet, HMS, ytre miljø og Lean og i et godt ledelsessystem er rutiner for avviksbehandling en viktig.
Gjennomføring
Kurset går over 3t og gjennomføres online slik at du kan delta der det måtte passe deg.