Det er mange skjær i sjøen når det kommer til personvern og annonseteknologi. Internett oversvømmes av forstyrrende pop-ups som ikke etterlever kravene til samtykke. Europeiske tilsynsmyndigheter har også skrudd opp varmen ved å utstede sine første vedtak.
Oslo Technology Consulting og Advokatfirmaet Føyen Torkildsen inviterer til morgenseminar om annonseteknologi og jus. Sammen vil vi ta for oss tekniske og juridiske krav til bruk av cookies, scripts og andre former for sporingsteknologi. Vi gjennomgår hvilke juridiske krav som i dag stilles til slik behandling av personopplysninger, og hvilke tekniske implementeringer dette krever på ditt nettsted eller din app.
Program
08.00–08.30 Registrering og kaffe
08.30–08.35 Velkommen og praktisk info – Christian Skovly, Føyen Torkildsen og Arthur Pogosov, Oslo Technology Consulting
08.35–08.45 AdTech presses av Brüssel: Hva skjer med ePrivacy? – Arve Føyen, Føyen Torkildsen
08.45–09.05 Hvilke juridiske krav stilles til cookies, scripts og lignende sporingsteknologi i dag? – Christian Skovly
09.05–09.15 Pause og kaffe
09.15–09.35 Hva gjør store annonsører og hvordan? – Arthur Pogosov
09.35–09.55 6 ting du må gjøre for å være compliant – Christian Skovly og Arthur Pogosov
10.00 Ferdig
Velkommen!
Målgruppe for kurset:
Seminaret er relevant for alle som arbeider med elektronisk markedsføring og retargeting, og passer for annonsører, publisister og andre som benytter sporingsteknologi på sine digitale flater. Seminaret er åpent for alle, men det er begrenset antall plasser.