Produktledelse



Kursarrangør: Bouvet
Sted: Rogaland, Stavanger
Rogaland
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: kl 09:00 - 15:30
Varighet: 3 dager
Pris: 18.900

Vi tilbyr kurs om produktledelse. Er du ny i rollen som produktleder? Eller kanskje det har vært tittelen din en stund, men virksomheten har nå virkelig tatt fatt på en smidig transformasjonsreise og du ønsker litt påfyll? Kanskje du bare er nysgjerrig?

Innhold:
Etterhvert som vi dreier oss mer og mer mot autonome og ansvarliggjorte tverrfaglige produktteam som eier produktutviklingen kontinuerlig, blir viktigheten av rågode produktledere mer fremtredende. Du har hovedansvaret for at produktet deres leverer verdi til brukere og virksomhet, at teamet driver bærekraftig produktutvikling i iterasjoner, at alle interesserte parter er involvert, og at teamet har kompetansen og strukturene som trengs for å jobbe med fart og flyt.

Fokus for kurset:
Dette er en introduksjon til god og moderne produktledelse, basert på etterspørsel fra flere av våre kunder. Vi ønsker med dette kurset å presentere læring fra de ledende skikkelsene innen fagfeltet på en pedagogisk måte, fasilitere for praktiske oppgaver, diskusjoner og deling, samt dele bredt av egne erfaringer med rollen.

Vi ønsker sammen med deg som deltaker å sette en god retning og standard for produktledelse, samtidig som deltakere naturlig nok vil komme med sine kontekster og ulike modningsstadier. Fokuset vil ikke være på metodikk som f.eks. Scrum, vi har troen på at tankesett, verdier og gode praksiser vil være til større hjelp enn prosess og rammeverk i den fasen du befinner deg i.

Etter endt kurs skal du:
• Sitte igjen med et produktsentrert tankesett
• Ha en god forståelse av rollen og ansvaret ideelt sett og i egen kontekst
• Kunne utarbeide en god produktstrategi basert på virksomhetens strategi, og målstyre basert på eksempelvis OKRs.
• Kunne basere produktutviklingsbeslutninger basert på hypotesedrevet utvikling og målinger, samt kvalitativ innsikt
• Ha kunnskap om hva gode produktteam kjennetegnes av, hvordan skape og tilrettelegge for de
• Kunnskap om kundebehov og verdi, og product / market fit
• Kunne drive produktutvikling iterativt mellom utforskning og leveranse (discovery and delivery), og ha en verktøykasse for de ulike stadiene av produktet livssyklus.

Arbeidsform på kurset:
Teori og forelesning vil bli brutt opp av caser, oppgaver, gruppediskusjoner og erfaringsutveksling, dette er for deg som vil lære ved å gjøre, ikke bare høre.

Kursholdere: Bettina, Anne og Ole Kristian Nystrøm

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker kurs om produktledelse

Forkunnskaper:
• Vi krever ingen formelle forkunnskaper eller arbeidserfaring, dette er for alle med interesse for faget, men vi ønsker at du er kjent med moderne måter å drive produktutvikling på, da kurset tar utgangspunkt i produktledelse i en smidig, digital og produktfokusert verden.