Organisk og betalt markedsføring i digitale kanaler - webinar



Kursarrangør: KnowHouse AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: kl 09:00 - 15:30
Varighet: 1 dag
Pris: 9.850

Vi tilbyr kurs om organisk og betalt markedsføring i digitale kanaler som webinar via Zoom. Få oversikten over de viktigste kanalene og tiltakene i sosiale medier og andre digitale kanaler på én konsentrert kursdag.

Gjennomføring av webinaret:
I forkant mottar du en e-post med lenke til webinaret. Denne kan du klikke på til avtalt tid, og komme inn i webinar-rommet. E-posten med påloggingslenke blir sendt ut automatisk så fort du har meldt deg på til webinaret. Hvis du ikke finner den, anbefaler vi at du sjekker søppelpostmappen din.

Innhold:
For de aller fleste bedrifter vil digitale kanaler være en helt sentral komponent i både kommunikasjon og markedsføring. I dette oppdaterte og konsentrerte kurset får du alle høydepunktene innenfor digital markedsføring på èn dag. Du lærer også om de nyeste trendene og teknikkene som påvirker hvordan en virksomhet kan og bør fremstå i digitale flater nå. Etter kurset skal du vite hvordan digitale kanaler kan bidra til å forbedre både markedsføring og salg i din virksomhet.

Program:
1) Markedsføring mot 2024:
• Trender, statistikk og innsikt
• Kjøpsprosessen og kundereisen
• Hva er de viktigste kanalene og tiltakene
• Hvordan AI (kunstig intelligens) nå gjør markedsføringsjobben enklere
• Organiske og betalte tiltak - likheter og forskjeller

2) Synlighet på Google:
• Når kan du få gratis synlighet, og når bør du bruke betalt annonsering
• Grunnprinsippene for søkemotoroptimalisering (SEO)
• Hvordan lage nettsider og innhold som Google elsker
• Dette må du vite om betalt annonsering på Google
• Hvorfor Google Ads er nettets mest lønnsomme betalte kanal

3) Markedsføring i sosiale medier:
• Hvilke kanaler bør du være til stede i
• Facebook og Instagram - “motoren” i SoMe-annonseringen
• Business-to-business-kommunikasjon på LinkedIn
• TikTok og unge målgrupper
• Bruk av redaksjonsplaner og dashbord

4) Dialogmarkedsføring og salg:
• Markedsføring med e-post og SMS
• Dette må en salgsutløsende e-post inneholde
• Smart bruk av marketing automation
• Kundereisen og nettsiden
• 5 ting du må ha for å gjøre digitale flater til en “salgsmaskin”

5) Datadrevet markedsføring og forbedringer:
• Det digitale økosystemet
• Hvilke nøkkeltall bør du følge med på i forskjellige kanaler
• Hvordan jobbe med stadig forbedring av resultatene
• Google Analytics og andre måleverktøy
• Hvordan få mest mulig ut av innsatsen

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
• Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
• Presentasjonen fra kurset
• Sjekkliste for søkemotoroptimalisering
• Sjekklister for markedsføring på Facebook og Instagram
• Liste med lenker til nyttige ressurser og verktøy

Kursholder: Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i KnowHouse, og holder kurs og foredrag.

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker kurs om organisk og betalt markedsføring i digitale kanaler

Utstyr og software:
For våre webinarer anbefaler vi at du bruker PC/Mac. Dette gjør at du får større skjermstørrelse og dermed kan se både kursleder, presentasjoner og skjermdelinger bedre. På PC/Mac trenger du bare en vanlig nettleser for å delta.