Master - Digital Entrepreneurship



Kursarrangør: Høyskolen Kristiania
Sted: Oslo, Sentrum
Oslo
Kursadresse: Kirkegata 24, 0153 Oslo (kart)
Type:Studie / yrkesutdanning (120 studiepoeng)
Undervisningstid: Oppstart august - søknadsfrist 20. april
Varighet: 2 år
Pris: 53.600 pr semester

Vi tilbyr master i Digital Entrepreneurship. Banker entreprenørhjertet ditt for å finne nye løsninger for fremtidens bedrifter? Da er dette studiet for deg! Denne utdanningen gjør deg i stand til å starte og lede digitale satsinger på en effektiv, kostnadseffektiv og bærekraftig måte.

Hva du lærer:
For at fremtidens suksessbedrifter skal lykkes, trengs det spesialkompetanse på teknologiske løsninger og hvordan menneskene i bedriften får mest mulig ut av dem. I løpet av studietiden din får du dette gjennom emner som for eksempel:

• Innovation – Consepts and perspectives
• Ethics, sustainability and society
• Digital markedsføring og analyse
• Corporate entrepreneurship

Hva kan du bli?

Med denne mastergraden får du spesialkunnskapen og erfaringer som gjør deg i stand til å starte og utvikle et levedyktig digitalt startup-selskap. I løpet av studiet kan du starte og drive din egen studentbedrift, som du kan ta til et nytt nivå når du er uteksaminert. I tillegg får du kunnskapene som trengs innen yrker som for eksempel:

• Forretningsutvikler
• Innovasjonskonsulent
• Endringsagent i store selskaper
• Markedsføringssjef

Undervisningsformer:
Du jobber med tema som er helt i forkant innen fagfeltet. Masterprogrammet er forskningsbasert og det er aktive forskere og personer fra næringslivet som foreleser.

Praksis:
Du kan starte og utvikle din egen studentbedrift som en del av utdanningen.

Program:
Studiemodell
Med forbehold om endringer

1. semester
Digital strategy (MA142)
Entrepreneurial finance (MA143)
Ethics, sustainability and society (MA141)
Innovation - Concepts and Perspectives (MI111)

2. semester
Corporate Entrepreneurship (CES4100)
Digital markedsføring og analyse (DMA4100)
Proposal Development (PDE5100)
Research Methods (MS321)

3. semester
Alternatively: Student exchange (30 ECTS, of which 7,5 ECTS within entrepreneurship or innovation) (VALMDI99930B)
Business development (MA144)
Elective courses (15 ECTS specialization in a closely related discipline, or a combination of closely related discipline (VALMDI99930A)

4. semester
Master Thesis (MS404)
Digital Entrepreneurship

Målgruppe for kurset:
Alle som ønsker Master - Digital Entrepreneurship

Opptakskrav:
• Du må ha en bachelorgrad eller tilsvarende med minimum 80 studiepoeng innen samfunnsfag, naturvitenskap, helsefag, teknologi og entreprenørskap, eller kunst, design og media.
• Karaktersnitt fra bachelorgraden din er minimum C. Karakter C tilsvarer minimum 2,7. Relevant praksis, eller andre spesielle hensyn, kan i noen tilfeller veie opp for ikke oppfylt karakterkrav
• Utenlandske studenter må i tillegg kunne dokumentere nødvendige engelsk- og norskkunnskaper. Se studieprogrambeskrivelsen for mer informasjon.

Lånekassen:
Studiet kvalifiserer for støtte hos Lånekassen