Kurs i kundeservice



Kursarrangør: Sinius AS
Sted: Oslo, Majorstua
Oslo
Kursadresse: Wergelandsveien 23 B, 0167 Oslo (kart)
Type:Åpent kurs / gruppeundervisning
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: Ta kontakt for informasjon
Varighet: 2 dager
Pris: 11.950
Neste kurs: 23.05.2024 | Vis alle kursdatoer

Kundeservice har blitt en av bedriftens viktigste suksesskriteria. Bommer man på dette, skades både omdømmet og fremtidig salg. Profesjonaliteten bedømmes gjerne ut fra kundeservicen bedriften yter. I dag krever kunden god kundeservice i alle ledd.

Innhold:
Kundeservice går ut på å hjelpe kundene med de spørsmål og utfordringer de har til et produkt eller en tjeneste. Det handler ofte om å løse problemer eller møte de forventningene kundene har til oss, relatert til det vi tilbyr i bedriften.

For å kunne yte denne typen tjeneste, kreves det kvalifikasjoner innen kommunikasjon, kontaktskapende evner, aktiv lytting, analyse, kompetanse, medmenneskelighet og praktisk gjennomføring som ikke tar for lang tid.

Emneoversikt, dette lærer du:
Kundeservice som løser utfordringer og spørsmål
Kommunikasjon og kontaktskapende verktøy
Identifisere egne og andres styrke i kommunikasjonen
Legge opp hensiktsmessige kommunikasjonstrategier
Analyse, praktisk gjennomføring og hurtighet
Ansvar, avgrensning og positivitet
Håndtering av klager og krevende personer
Håndtering av egne følelser og negativ energi fra andre


Målgruppe for kurset:
Kurset passer for de som ønsker å jobbe i kundeservice, kartlegge kundens behov og levere et godt kvalitetsprodukt i løpet av kort tid. Videre forsterke sin egen kommunikasjon, oppnå mer og bruke sine sterke sider mer optimalt i kundeservice. Kundene ytrer seg på nettet og andre steder, og da blir den reelle kundeservicen meget tydelig. Er man ikke nok fleksibel, mangler nødvendig teknologi eller ikke psykologisk nok, hjelper det lite. Et salg i dag består like mye av god kundeservice som et konkurransedyktig produkt / tjeneste til riktig pris.

Referanse:

Jeg syntes kurset var både givende og gøy! Jeg er fornøyd med kurset, og føler at jeg lærte mye om meg selv, og hvordan jeg skal jobbe fremover både på jobb og på privaten.

Vesterålskraft Bredbånd AS
Kathrine Müller
Kundebehandler