Kommunikasjon - bedriftsinternt



Kursarrangør: Interflow
Sted: Hele landet, Vi kommer til din bedrift
          
Type:Bedriftsinternt / Større grupper
Undervisningstid: Ta kontakt for avtale
Pris: Avtales

Vi tilbyr kommunikasjonskurs for bedrifter. Skreddersydd kurs / foredrag som viser kommunikasjonens mangfold og helhet. Du får teknikker, innsikt og kunnskap som bringer deg videre!

Innhold:
Her blir du presentert for noe av det mangfoldet kommunikasjon består av, hvordan du kan bruke det mer hensiktsmessig, oppnå mer av det du vil, lettere få kontakt med andre, hvordan være klar, tydelig og bestemt - og hvordan omgås de som ikke er det. Kommunikasjon er et stort tema, og som et mattestykke med mange ukjente, og presenteres derfor med bredde - fra både østlige og vestlige tilnærminger - for å forstå mangfoldet og rikdommen, og hvordan det kan brukes. Stoffet presenteres både som konkrete modeller, teknikker og fremgangsmåter - i tillegg til å invitere til ettertanke, refleksjon og innsikt.

Eksempel på hva som gjennomgås på et kommunikasjonskurs:
• Hvilke elementer og føringer du må være oppmerksom på
• Hvilke kriterier som ligger til grunn for god kommunikasjon
• Kommunikasjon ift samarbeid
• Forholdet fakta, bevisste og underbevisste tanker, følelser, verdigrunnlag og handling
• Intern og ekstern dialog
• Hva som hindrer god kommunikasjon
• Hjernens filtre, speiling, projisering
• Kommunikasjon og relasjoner

• Konflikthåndtering
• Hvordan du møter andre / matcher gjennom ord og uttrykk, fysiologi, sanseapparat, stemmebruk, informasjonsnivå, felles opplevelse mm.
• Hvordan du i større grad kan oppnå det du vil
• Hvordan gjennomføre ´gode´ samtaler, også i vanskelige situasjoner
• Hvordan gjenkjenne og møte manipulering og hersketeknikker
• Hvordan ta opp vanskelige situasjoner
• Hvordan gi konstruktiv kritikk
• Hvordan håndtere egne følelser i en samtale

Målgruppe for kurset:
Bedrifter

Uttalelse fra fornøyd kursdeltaker:
Foredrag i kommunikasjon, A. Rognmo, Fylkesmannen i Finnmark:
"Vi ville ha et litt annerledes foredrag om kommunikasjon og samarbeid til vår fagdag - og det fikk vi! Innlegget ble diskutert mye i etterkant, og vil bli husket lenge. Mange gjorde seg nyttige refleksjoner som de tar med seg videre - både på jobb og i det private."

Tor S. Jacobsen, daglig leder Hansgrohe AS ang kurs, konsultasjon og coaching av ansatte:
Positiv samhandling, gode rutiner og hver enkelt medarbeiders personlige ansvar for sin egen rolle er suksesfaktorer på enhver arbeidsplass. I de tilfeller der økende oppdragsmengde forårsaker slitasje og stressrelaterte reaksjoner på ansatte vil det medføre utfordringer som tar fokus vekk fra viktige oppgaver. Liv Wassum viste en meget sterk analystisk evne og bistod oss med solid kunnskap. Med enkle teknikker og gjennom ny konkret kunnskap vi ble tilført har vi igjen fått en meget bra arbeidshverdag der vi trekker enda bedre i samme retning.

Fokus på hver enkelt medarbeiders ansvar og plikt for å ta grep om egen rolle i gruppen stod sentralt, og hennes faglig sterke budskap korrigerte både holdninger og humør hos samtlige. Effekten av samtalene hun gjennomførte med ansatte samt dagskurs Wassum avholdt for oss har økt vår produktivitet vesentlig. Skuldrene til hver enkelt medarbeider er tilbake på et sunt nivå, utsagn og råd fra henne har satt preg på vår hverdag.

Jeg vil på det sterkeste anbefale å benytte de tjenester Liv Wassum tilbyr for å få positivt påfyll og for å skape en ny giv på arbeidsplassen".