Rask innføring i webanalyse med Google Analytics 4 - webinar



Kursarrangør: KnowHouse AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: kl 09:00 - 12:00
Varighet: 3 timer
Pris: 5.980
Neste kurs: 05.06.2024 | Vis alle kursdatoer

Vi tilbyr kurs om rask innføring i webanalyse med Google Analytics 4 som webinar via Zoom. Etter kurset skal du vite det viktigste om webanalyse med Google Analytics 4, og være i stand til å dra ut relevant innsikt om egne brukere og eget nettsted.

Gjennomføring av webinaret:
I forkant mottar du en epost med lenke til webinaret. Denne kan du klikke på til avtalt tid, og komme inn i webinar-rommet. Eposten med påloggingslenke blir sendt ut automatisk så fort du har webinaret. Hvis du ikke har mottatt denne, anbefaler vi at du sjekker søppelpostmappen din.

Innhold:
Google Analytics 4 er den nye versjonen av Google Analytics. Denne tar over etter nåværende Universal Analytics, som jo slutter å samle inn data 1. juli 2023. Dette kurset er en rask introduksjon til GA4 for deg som vil ha en oversikt over det nye verktøyet og mulighetene i det, raskt og effektivt presentert.

Program:
1) Hva er Google Analytics 4:
• Hvorfor er webanalyse viktig, og hvorfor er GA4 et godt analyse-verktøy
• Hva kan du måle og hva kan du ikke måle
• Hvordan fungerer Google Analytics 4

2) Meny og struktur i GA4:
• Hva betyr de forskjellige menypunktene
• Hva er dashbordene og hvordan virker de
• Hvilke målinger finnes hvor

3) Standardrapporter i GA4:
• Brukermålingene - hvem bruker nettstedet ditt
• Trafikkmålingene - hvilke kilder gir deg trafikk
• Engasjement - hva er det bruker gjør på nettstedet ditt

4) Prioriteringer:
• Hvilke målinger er de viktigste å følge med på
• Hva kan du lære ut av de viktigste målingene
• Hvordan kan du bruke Google Analytics 4 til å fatte bedre beslutninger

Ekstra ressurser som følger med dette kurset:
• Tilgang til videoopptak av kurset i 1 mnd.
• Presentasjonen fra kurset

Kursleder: Nina Furu

Nina er en veteran innen digital markedsføring i Norge. Hun har fulgt utviklingen innen web og sosiale medier på nært hold siden 1995; som nettredaktør, fagekspert, kursleder og digital rådgiver for en rekke av landets største bedrifter og etater. Hun har også skrevet flere av de fagbøkene om digital markedsføring som brukes på norske høyskoler. Den nyeste er Digital Markedsføring og Kommunikasjon. Til daglig er hun CEO og fagansvarlig i Webgruppen, og holder kurs og foredrag.

Målgruppe for kurset:
Dette kurset krever ingen forkunnskaper, og egner seg også for deg som starter med webanalyse for første gang.

Forkunnskaper:
• Ingen krav til forkunnskaper

Utstyr og software:
For våre webinarer anbefaler vi at du bruker PC / Mac. Dette gjør at du får større skjermstørrelse og dermed kan se både kursleder, presentasjoner og skjermdelinger bedre. På PC / Mac trenger du bare en vanlig nettleser for å delta.