Digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering - online



Kursarrangør: Qross Kurssenter AS
Sted: Nettkurs / Nettstudie
Hele landet
Type:Nettkurs og nettstudie
Studie / yrkesutdanning
Undervisningstid: kl 09:00 - 15:00
Varighet: 1 dag
Pris: 6.450
Neste kurs: 06.06.2024 | Vis alle kursdatoer

Vi tilbyr onlinekurs om digital markedsføring: sporing, analyse og rapportering. Vet du hvordan nettsiden din fungerer? Hvordan kundene bruker siden din? Sporing av data, analyse og rapportering er en viktig del av hverdagen for deg som driver en nettside.

Innhold:
Lær om bruk av Google Analytics, Facebook pixel, Google Tag Manager og Hotjar.

Agenda:
• Kom i gang med Google Analytics
• Sporing med Facebook pixel
• Introduksjon til Google Tag Manager
• Tips til andre analyse-verktøy, blant annet Hotjar (Heatmap tracking)
• Hvordan rapportere resultater av ulike markedstiltak
• Hvordan faktisk bruke dataen man samler til å sette i gang verdifulle tiltak

Målgruppe for kurset:
Kurset passer for alle som jobber med et nettsted eller en nettbutikk. Det spiller ingen rolle om det er en blogg, en nettavis, liten / stor nettbutikk eller en abonnementstjeneste; alle kan bruke Google Analytics og Google Tag Manager på sine egne måter.

Forkunnskaper:
• Du trenger ingen forkunnskaper om Google Analytics eller Google Tag Manager
• Har du tilgang til din egen Google konto så er det en fordel, men ikke et krav
• Vi benytter en demo konto hvis du ikke har tilgang fra før
• Hvis du ikke har en konto fra før kan du også sette opp dette her: analytics.google.com

Kursmateriell:
Du må ha PC eller Mac, samt login til din Google Analytics / Tag Manager-konto (hvis du har), samt bedriftens Facebook-side (hvis du har). Kurset følger du fra din egen PC eller Mac, fra hjemmekontor eller arbeidsplass (eller der du måtte ønske). Vi anbefaler deg å ha en stor skjerm (eller to skjermer), slik at du har plass til å følge kurset, samtidig som du kan delta aktivt. Kursavgiften inkluderer kursdokumentasjon, kursbevis og diplom.